Zaangażowanie włoskiej fabryki
na rzecz wspierania gospodarki cyrkularnej i zrównoważonego rozwoju trwa

 

Innowacyjna transformacja dla tworzenia wspólnej wartości została podjęta przez Ambro-Sol: fabryka aerozoli made in Italy zmieniła swoją formę prawną z firmy nastawionej na zysk na Firmę Benefit, zobowiązując się do przestrzegania wysokich standardów celu, odpowiedzialności i przejrzystości.

Wprowadzona w 2016 roku we Włoszech, druga po USA, gdzie powstała w 2010 roku, Firma Benefit (SB) reprezentuje ewolucję paradygmatu przedsiębiorstwa, ponieważ wprowadza wspólny cel korzyści, który łączy się z tradycyjnym celem zysku. Zmieniając statut, Ambro-Sol wybrał dążenie do promowania kultury ukierunkowanej na ochronę i zagwarantowanie środowiska, generując pozytywny wpływ na społeczeństwo i biosferę poprzez wdrożenie systemu gospodarki cyrkularnej.

Zgodnie z Agendą 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju, fabryka skoncentruje się na badaniach i innowacjach, aby złagodzić wpływ środowiskowy i emisję gazów cieplarnianych. Zostaną również opracowane skuteczne działania mające na celu zmniejszenie skutków odpadów powstających w wyniku produkcji oraz przyczynienie się do regeneracji systemów naturalnych i środowiskowych.

 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ: zaangażowanie interesariuszy

Oprócz dzielenia się zyskami, firma będzie wspierać zdrowe środowisko pracy i wypoczynku, które przyciąga i umożliwia rozwój zawodowy utalentowanych osób, wspierając projekty i partnerstwa z krajowymi lub zagranicznymi podmiotami publicznymi lub prywatnymi. Elastyczność osiągnięta dzięki nowemu statutowi będzie niezbędna, aby tworzyć wartość dla interesariuszy w długim okresie, zawsze uwzględniając interesariuszy w procesach decyzyjnych.

PRZEJRZYSTOŚĆ: jasna i wspólna droga

Na koniec każdego roku Ambro-Sol będzie zobowiązany do komunikowania w pełnej przejrzystości wyników osiągniętych w odniesieniu do wspólnego dobra, w tym generowanego wpływu społecznego i środowiskowego, stosując międzynarodowy standard oceny zewnętrznej B Impact Assessment (BIA). Raport przedstawi także opis celów i działań wdrożonych, wraz z okolicznościami, które uniemożliwiły lub opóźniły ich realizację, oraz plan przyszłych celów w interesie zarówno akcjonariuszy, jak i ogółu społeczeństwa.

„W ciągu naszych 25 lat historii, w których otworzyliśmy filie w Polsce, Francji, Hiszpanii i USA, a nasza dystrybucja obejmuje ponad 50 krajów na całym świecie – mówi Daniele Ambrosini, CEO Ambro-Solzawsze wierzyliśmy jako rodzina w pilną potrzebę zrównoważonego rozwoju. Bycie pierwszą firmą Benefit w przemyśle aerozolowym na świecie napełnia nas dumą, choć dla wielu może wydawać się to wyborem niepopularnym pod względem komercyjnym. Podjęcie tej ścieżki jest kluczowe dla ochrony naszej misji i wyróżnienia się na rynku dzięki szlachetnej formie prawnej, która chroni pracowników i społeczność, w której zakorzeniamy nasze wartości”.

SPÓJNOŚĆ: korporacyjna kultura 360°

Szanowanie i zrównoważone wykorzystywanie zasobów naturalnych i energetycznych było zawsze priorytetem dla firmy z Lombardii, która uzyskała certyfikat UNI EN ISO 14001:2015 w celu zaspokojenia potrzeb obecnych pokoleń bez uszczerbku dla zdolności przyszłych pokoleń do ich zaspokajania.

Fabryka przyjęła również Model Organizacyjny 231, mający na celu optymalizację komunikacji społecznych, relacji z interesariuszami oraz wdrożenie przejrzystości w zakresie ról i odpowiedzialności w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Promując gospodarkę, która przywraca człowieka i jego dobrostan w wymiarze fizycznym i psychicznym, Ambro-Sol przyczynił się również do założenia #OrgoglioBresciano, inicjatywy organizacji non-profit, której siła później doprowadziła do utworzenia Consortium of Companies Human Economy Alliance.